Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


                  Nopara!

12 Ötlet                                                                                   A stressz leépítésére

  1. Néhány másodpercre szorítsd ökölbe a kezed olyan erősen, ahogy csak tudod, majd hirtelen engedd ki. Azonnal megnyugszol tőle.
  2. Csukd be a szemed! Tedd az egyik kezed a tarkódra, a másikat pedig a homlokodra. Vegyél mély lélegzetet, majd fújd ki a levegőt. Közben gondolj pozitív képekre, és teremtsd meg magadnak a nyugalmat.
  3. Hordj rózsaszínt: a gyengédség és a biztonság színe, oldja a belső feszültségeket, és féken tartja az agresszivitást. Ha lilát viselsz, feltölt energiával és nyugtat is. Idegesség esetén lazít, miközben megerősít. Öltözz zöldbe: A természet a kiegyensúlyozottság, a pihenés és az oldottság színe. A zöld ruha viselete nyugtatólag, lazítólag hat a kimerült emberekre. A kék pedig a nyugalom, stabilitás és a harmónia színe. A világoskék békét, csöndet, tisztaságot és megértést hoz.
  4. A puha, szivacsos stresszlabda (egy gyurmadarab is megteszi) gyömöszölésével egyszerűen levezeted a feszültséget. Bármikor, bárhol előveheted, könnyedén elfér a tenyeredben is. Nyomogasd bátran!
  5. A mutató- és középső ujjadat tedd a homlokod közepére, a hüvelykujjaddal zárd le a jobb orrjáratodat. Ezután végezz 5-10 lassú légzést a szabadon maradt orrjáratodon. Ugyanezt ismételd meg a másik oldalon is. Fontos, hogy a hasadba lélegezz, mindig ugyanannyit mindkettőnél.
  6. Végy egy nagy levegőt, és lassan engedd ki úgy, hogy közben hosszasan "sssszzzzz" hangot hallatsz. Ezt ismételd meg háromszor! Hirtelen támadt harag esetében azonnal oldja a stresszt.
  7. Készíts nyugtató fürdőt a kedvenc habfürdőddel, (fürdősóddal) és maradj benne sokáig, ha már itt vagy, moshatsz hajat is, így magabiztosabbnak és szebbnek is érezheted magadat utána! Miután megfürödtél benne, zuhanyozz le, és azonnal bújj az ágyba. Teljesen ellazít, így szinte újjászületsz!
  8. Egy bögrényi meleg tejbe keverj egy teáskanál mézet, majd idd meg. Megnyugtatja az idegeket, és pihentető alvást biztosít!
  9. Amikor hazaérsz egy kimerítő nap után, feküdj le az ágyra, lazulj el, majd a lábujjaidtól kezdve felfelé haladva minden egyes testrészedet feszítsd meg pár másodpercig, és lazítsd el.
  10. Bizonyos illatok segítenek abban, hogy könnyedén el tudj lazulni, és megszabadulj a mindennapi feszültségekről. Nem kell más hozzá, csak egy párologtató, és néhány csepp a megfelelő illóolajból. A levendula például nyugtató hatású, de segít alvászavarok esetén is.
  11. A nevetés lazítja az izmokat, és bizonyos jótékony hatású testi folyamatokat sokkal gyorsabban és jobban aktivál, mint bármely más stimulálószer.
  12. A rendszeres alvás a stressz csökkentésének módszere. Igyekezz mindig ugyanabban az időben lefeküdni, és felébredni. Alakíts ki magadnak egy elalvás előtti rituálét. Például legyen az melegvizes fürdő, nyugtató zene vagy légzőgyakorlatok. Lefekvés előtt kerüld a kávé, a csokoládé, és a nehéz ételek fogyasztását. 

Saját írás, ellopni tilos!

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.