Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


                   Hangulatkezelő :)

1. Hallgass zenét!
Amikor rádtör a világfájdalom, kapcsolt pörgősre a rádiót! Egy jó választás nagy hatással lehet a kedvedre! Kutatások szerint a klasszikus zene csökkenti a stresszt. Hallgathatod a kedvenceidet is. Csak a szívszaggató számokat hagyd máskorra!

2. Írd ki magadból! 
Jó, ha a felgyülemlett érzelmeket kiírod magadból.Így könnyebb is lesz feldolgoznod. Vezess naplót! De próbálkoszhatsz vers- vagy novellaírással is. Ha az jobban mostivál, keress diákoknak szóló pályázatokat. Így lesz valami cél előtted, hogy miért is írsz.

3. Aludj!
Napi 8 óra alvásra lenne szükség. Ha erre sajnálod az időt az előbb-utóbb meg fog látszani. A hangulatingadozáshoz ez is hozzájárul. Engedd meg magadnak, hogy hétvégén akár 11ig is ágyban maradsz. 

4. Sírni szabad
Ha rád jön a sírás ne tartsd vissza. Időnként jóleshet egy "kiadós" sírás. Olyan, mintha könnyítenél vele a lelkeden. Utána elszáll a stressz és jobban érzed magad. És van igazság abban a mondatban, hogy: az az igazi bátorság, ha meg mered mutatni a gyengeségeidet!

5. Tereld a figyelmet!
Próbáld elterelni a figyelmedet, amikor érzed, hogy közeleg a rosszkedv. Ha otthon vagy, olvass, vagy nézz egy jó filmet.. Ha viszont a suliban leszel rosszkedvű, kénytelen vagy  uralkodni magadon. Mondd meg a barátaidnak, hogy most épp nem vagy a topon - hátha eszükbe jut valamilyen búfelejtő. Ha nincs "mentőöv" akkor hallgasd az iPod-odat, vagy bújj bele a tankönyvbe, hogy a rosszkedveddel ne fárassz másokat.

6. Kényesztess
Egy nehéz nap után ülj egy kád forró vízbe, és csepegtess bele levendulaolajat, ami segít megnyugodni, és ellazulni. A meleg fürdőben gondold végig, hogy mit szeretnél valójában, hogyan érdd el a célodat, és hogy valóban olyan nagy tragédia, ami miatt elkedvetlenedtél. Mire végzel ezzel biztosan jobban érzed magad!

7. Virágok!
A legegyszerűbb szobanövény is fel tudja dobni a szobát! És amíg azt gondozod addig se magaddal vagy elfoglalva. Jó választás pl: a szerencsebambusz. Nem is igényel túl nagy törődést. De a kaktuszokat most inkább hagyd meg másoknak, nehogy elszúrják a szerencsédet!

8. Kreativitás!
Próbálkoszhatsz például a festészettel. Persze csakis vidám színekkel. Jól eltereli a figyelmet, és még kiderülhet, hogy tehetséges vagy benne! Mással is próbálkozhatsz, a lényeg, hogy el tudj benne merülni. Érdemes kipróbálni például a suliban működő szakköröket is.

9. Dumaparti
Beszéld ki magadból a bajaidat. Csak válassz megbízható beszélőoarnert, mint például a nővéred, a barátod/barátnőd, akinek mindent elmondhatsz. Hátha van ötlete, hogyan lehetne megoldani, de sokszor csak szavakba önteni is elég a problémát, és rájössz, hogy tulajdonképpen nincs is olyan nagy baj. :)

10. Levegőzz!
Sétálj sokat a szabadban! a természet közelsége jót tesz a léleknek, és a tesnek egyaránt. Szervezz a baráti körrel közös kirándulást! Addig sincs időd szomorkodni, és a friss levegő feltölt energiával!

11. Változtass!
Ha nem okoz nagy gondot, akkor rendezd át mondjuk a szobádat, vagy cseréld ki a posztereket a falon, készíts új dekorációt! Időnkét nem csak jólesik a változás, hanem kell is. Az új környezet kizökkent a már megszokott hangulatodból! 

12. Visszatekintés
Este, mielőtt elalszol, gondolj vissza arra, hogy mi történt veled aznap, mi derített jókedvre, mi volt ami felbosszantott, mi volt a nap csúcspontja, stb. Sokat segíthet, ha így utólag megoldod a konfliktudokat!

13. Hangulatjavító édesség :)
Ha bekapsz két kocka csokit, az még nem bűn! Ha rossz a kedved nyugotan egyél a kedvencedből, és máris jobb kedvre derülsz. De a csípős dolgok is hasonló hatásúak lehetnek.




 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.